Feb 4, 2012

Drafting 24 hour!

Hai,
Minggu ni adalah minggu paling sibuk dimana studio mycartoonnizz menerima tempahan bertali arus. Dan kami menerima tempahan design bunting dan banner dari ramai pelanggan yang mahu sentuhan dari designer mycartoonnizz.

Disini saya paparkan beberapa draft yang masuk kali ke 2.. dan anda boleh lihat perbezaan yang biasa kami buat untuk kepuasan pelanggan.

Draft diatas adalah lakaran pertama yang dibuat. Komen pelanggan adalah wajah dia dan isteri tak sama langsung. OK kami sedia menerima komen begitu janji pelanggan puas hati. Ye la.. pada mata pelukis kami, lukisan dibuat dari foto yang dikirim.. Foto yang diberi terhad 2 keping. Dan minta lukiskan mereka nampak muda.. So yang diatas REJECT! Pelanggan kena tunggu 6 jam untuk 2nd draft dibuat.
Draft 2.0,, Banyak bezakan.. Sebelum ini beri foto yang tak pakai tundung dan berkaca mata.Fokus kami hanyalah pada wajah sahaja. Badan dan pakaian tidak diubah kerana ia sudah mengikut tema karikatur..Biasanya untuk draft ke 2 tiada masalah kerana pelukis kami telah menerima beberapa foto yang pose berbeza. Dan hasilnya berbeza sedikit. Terpulang kepada tuan punya diri untuk menilai karya kami.. Kami sedia memulangkan semula wang anda jika hasil kerja kami tak memenuhi kehendak anda.. Mungkin dengan wang itu anda boleh mencari pelukis yang lebih baik dari kami.. :)

Nah setakat ni lah mycartoonnizz nak kongsi bersama anda.. Memang seronok layan kerenah pelanggan yang bermacam-macam ragam.. Apa pun kami sentiasa mengingatkan diri agar sentiasa sabar dan peka dalam apa jua situasi apabila berunding.

Semoga paparan ini boleh memberi gambaran kepada mereka (bakal pelanggan) bagaimana nak berurusniaga dengan MYCARTOONNIZZ.. Adiosssa!


--
mycartoonnizz
online graphic illustrator since 2008

F  : nizzzampurplenstudiomycartoonnizz
E  : mycartoonnizz@gmail.com
W : http://mycartoonnizz.blogspot.com
H  : 013 - 23 77 983 (nizzam)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...