Jun 21, 2016

Latihan Melukis Potret Asas

 Assalamualaikum semua,

Berminat nak lukis muka orang atau bahasa seninya potret. Disini mycartoonnizz share beberapa tips yang boelh diamalkan iaitu:

  1. Pastikan anda mempunyai bahan rujukan yang sama media contoh nak lukis potret yang guna media pensel 2B kena rujuk lukisan yang guna media pensel 2B juga.
  2. Jangan putus asa jika lukisan pertama anda buruk atau tak menjadi. Ambil kertas yang baru dan melukis lagi.
  3. Jangan kutuk lukisan sendiri jika tak dapat 100% sama, ingat anda sedang belajar dan hasil terbaik anda bukan hari ini, mungkin 1 bulan lagi.
  4. Simpan lukisan yang terdahulu untuk rujukan kesilapan, elakan memadam lukisan yang salah dan melukis semula di atas kertas tersebut. Ambil kertas baru dan mula dari awal.
  5. Latihan ini memerlukan anda melukis dan berlatih pada bahan rujukan yang sama sekurang-kurangnya 5 kali. 


Potret lelaki kacak  :   Drawing Block    :   Pensel 2B dan 4B
Tempoh masa 30 minit


 Admin dah hampir 1 tahun tak melukis potret secara manual ni.. nampak keras dan tak dapat gaya yang dikehendaki, so moral of the story jangan malu jika lukisan anda tak menjadi yang penting semangat untuk belajar, Insha Allah anda boleh berjaya!

Mycartoonnizz menjalankan urusan secara online digital artwork. Anda boleh berurusan untuk pertanyaan dan tempahan melalui aplikasi: :: WhatsApp [ 0132377983 ] :: Facebook [ nizzam77@gmail.com ] :: Email [ mycartoonnizz@gmail.com ]

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...